pühapäev, 15. november 2020

Ma ei taha, et teil oleks minust kahju

Nagu ma ühes varasemas postituses mainisin, on minu jaoks igasugune abi küsimine üsna delikaatne teema. Aga viimasel ajal olen ma saanud päris mitmeid signaale, et inimesed tahaksid mind aidata. Ütlen kohe ära, et mingit abiliini ma enda jaoks avama ei hakka. Ma tõesti ei tea, kuidas teha nii, et võõrad inimesed mind üldse aidata saaksid. Ma ei hakka siinkohal valetama - loomulikult oleks iga euro mulle oluline, aga ma ei hakka tegema postitust stiilis, et palun kandke sellele ja sellele pangakontole raha. Kui kellelgi on mõtteid, kuidas see teoorias võiks üldse välja näha, siis võib siia kommentaariumisse märku anda. Või võib ka mulle otse kirjutada volglasepaevik@gmail.com.

Selle blogi eesmärk ei ole mitte kunagi olnud inimestes haletsuse tekitamine. Ma ei taha, et inimestel oleks minust kahju. Ma soovin lihtsalt oma teekonda jagada ja olla ehk hoiatuseks kõigile, kes on sarnasel allakäigutrepil. Kui kasvõi üks inimene leiab sellest blogist tuge ja ka näpunäiteid, kuidas mingis olukorras käituda või olla, siis ongi juba minu jaoks hästi. Proovin lihtsalt jagada kõike seda, mida tunnen, mida mõtlen ja mida oma kriisiga peale hakkan. Sellel teekonnal kaalun ma erinevate võimaluste ja variantide vahel, kuidas sellest kõigest välja tulla ja püüan neid kaalupunkte võimalikult detailselt jagada. Miks just teen selliseid või teistsuguseid valikuid. Ja kuhu need mind lõpuks viivad. Kas sellest kõigest on kasu? Mingil moel lõpeb see lugu kindlasti, ma lihtsalt loodan, et positiivselt.

6 kommentaari:

  1. Teoreetiliselt näeb välja nii, nagu tegi kunagi blogi http://tuhastt6usta.blogspot.com pidaja. Blogi nurgas oli konto (mitte tema enda, vaid tema sõbra), kuhu raha kanda. Tahtis endale hambaid suhu saada, et saaks jälle naeratada. Aga eriti ei annetatud ja seda hammasteraha ta kokku ei saanud. Inimesed leidsid, et ta on oma hädades ise süüdi, ei olnud küllalt vääriline abi saamiseks.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vaadates kiirelt seda teist blogi, siis ... suhtumine, et psüühikahäirega inimene on oma hädades ise süüdi, depressioonis inimene on lihtsalt laisk jne ... on kahjuks väga levinud ja selgitustööle vaatamata visa kaduma.

      Kustuta
    2. Inimene, kes elab terve elu stabiilset ja rahulikku elu, kus kõik on paigas, ei olegi võimeline mõistma vaimse tervise probleeme. Sellist empaatiavõimet on antud vähestele.

      Kustuta
  2. Selline suhtumine ei kehti ainult psüühikahäirete puhul. Inimesed tahavad annetada ainult neile, kelle probleem on tekkinud õnnetu juhuse tõttu. Hea oleks, kui aidataval oleks ka lapsi. Tuhast tõusta bogi pidajale heideti nt muu hulgas ette, et ta hambad on läind, kuna kunagi nooruses elas mõned aastad hulkurielu - ise süüdi. Mõnikord küll aidatakse ka neid, kelle "süü" on jäänud minevikku, aga siis peab ta praegusel hetkel olema täiuslik. Ei tohi raha raisata väljas söömisele või müsli ostmisele (tuhasttõusta blogi pidajale öeldi, et see on väga kulukas ja müsli peaks vaene inimene ise tegema, ainult laisk ja abi mittevääriline vaene ostab poest kallist müslit, mida saaks kerge vaevaga ise valmistada)

    VastaKustuta
  3. Mina pakun sellise variandi, et kes oleks abi andmisest huvitatud, kirjutabki meilile ja siis võlglane annab näiteks Bondora või ükskõik millise kiirlaenufirma laenulepingu numbri, mis lähebki ülekande selgitusse ja nii saabki võlglast aidata, kui keegi aidata soovib.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Bondora puhul oleks see mõeldav, sest see vist ei rikuks pangakonto ajalugu ära, seda saaks vist investorikontole ülekandmisega vabandada. Aga kui inimene järsku teeks kande kuskile raha24 või credit24 kontole, siis võib inimesel hiljem pangast laenu küsides probleeme tekkida.

      Kustuta