esmaspäev, 16. november 2020

Mõtleme suurelt! Mõtleme Bondorast!

Järjekordne nädalavahetus on läbi saanud. See on aeg, mis on võlglasele tõeliseks hingetõmbepausiks. Tänaseks olen selgeks saanud, et laenufirmad õnneks tõesti puhkavad nädalavahetustel. Vähemalt nende võlgadega tegelevad osakonnad. Telefonikõnesid ei tehta. SMS-id siiski liiguvad, aga need on alati sellised neutraalsed. Need ei aja võlglast veelgi rohkem stressi.

Rõhutan siinkohal üle, et kui ma räägin detailselt mõnest laenufirmast ja muust osapoolest, siis püüan emotsioonid kõrvale jätta ja keskenduda puhtalt faktidele. Eesmärk ei ole kedagi lihtsalt niisama mustata vaid juhtida tähelepanu sellistele piiripealsetele asjaoludele.

Mis siis nüüd edasi saama hakkab? Minu jaoks järjest kriitilisemaks hakkab hetkel muutuma Bondora.  Võtsin ka nendega neljapäeval ühendust, kurtsin kirja teel oma mure ära (neil paremat ega vahetumat võimalust ei olegi). Mul on nende juures 3 erinevat laenulepingut. Kirjutasingi neile, et sooviksin need üheks laenuks kokku liita. Ja kui võimalik, siis ehk ka põhinõuet natukenegi vähendada. Nende esimene vastus oli üllatav. Nad teatasid, et ma võiksin kasutada B-Secure teenust - see pidavat aitama, kui on makseraskused. Ainus mure muidugi on selles, et B-Secure teenus on mul kasutusel juba jaanuarist, mil võtsin laenupuhkuse. Vastasingi siis, et B-Secure on mul juba kasutusel ja selle abil on mul võetud maksepuhkus. Järgmine vastus oli aga juba eriline klassika. "Täname Teid pöördumise eest. Pakume võimalust kasutada Bondora laenuraha teiste kohustuste refinantseerimiseks. Personaalse pakkumise saamiseks esitage palun laenutaotlus. Me ei paku Bondoras olevate laenude refinantseerimist." Nagu mis asja? Mul on teie juures jooksev võlgnevus ja kehtiv põhiosa maksepuhkus ja te saadate mulle sellise kirja?! Selliselt vastasingi. "Mul on jooksev võlgnevus ja ka kehtiv maksepuhkus ja te pakute mulle lisalaenu? Kas see on tõesti bondora ametlik nägemus vastutustundlikust laenuteenusest?" Siis läks olukord aga veel absurdsemaks. "Eelmine kiri oli automaatvastus. Teie küsimusele vastuseks, me ei paku Bondoras olevate laenude refinantseerimist. Teie soovi, kõik laenud kokku liita, ei ole meil kahjuks võimalik täita." Olles ise aastaid IT alal töötanud, siis julgen üsna kindlalt väita, et selle kirjaga Bondora konkreetselt valetas. See ei saanud mitte kuidagi olla automaatvastus. See oli lihtsalt ilma kliendi tausta uurimata kirjutatud suvaline jutt, aga kindlasti oli selle kirjutaja siiski päriselt inimene. Sinna see jutt siis jäigi.

Aga Bondora kohta on mul veel mõned märkused siiski. Esiteks nende laenulepingut puudutav. Neil on lepingus kirjas, et nende haldustasu on 4% laenusummast aastas. Rõhutagem - laenusummast, mitte laenujäägist. Ehk siis kui võtate 5000 EUR laenu, siis haldustasu maksate iga aasta 200 EUR ja see ei vähene koos laenujäägi vähenemisega. Lisaks on nad selle arvutamise ära peitnud kenasti laenuintressi veergu. Kui vaatate Bondora iseteeninduses oma laenuseisu ja maksegraafikut, siis sealt ei paista see haldustasu mitte kuidagi välja, seda lihtsalt ei mainita. Järgmine tänaseks juba kurikuulus teenus on neil see eelmainitud B-Secure. Oma olemuselt on see täitsa asjalik teenus. Jah, võimaldab teil automaatselt makse kuupäeva muuta või maksepuhkust võtta. Aga... Selle kuutasu on selline, et see jääb kehtima täpselt nii kauaks kui kaua kehtib teie laenuleping. Ehk siis kui võtta näiteks 10. kuul maksepuhkus ja määrata uueks laenuperioodiks 60 kuud, siis maksategi 60*10 = 600 EUR selle sammu eest. Võrreldes teiste laenuandjatega, kes tihtipeale pakuvad lepingumuudatusi praktiliselt ilma teenustasuta, on see ikka korralik rööv. Pole imestada, kui Bondora reklaamlause on "Mõtle suurelt!" Nad tõesti mõtlevad suurelt. Tänaseks päevaks olen nende eeltoodud asjaoludega pöördunud ka tarbijakaitsesse. Ma ei kahtle seejuures antud teenuste ja tingimuste seaduslikkuses, küllap need taaskord JOKK on, aga küsimuse alla seadsin tarbija korrektse informeerimise. Eks ole näha, kas sealt mingeid vastuseid ja reaktsioone ka tuleb.

Bondora on siiani ainus, kes on hoogsalt kasutanud oma õigust mulle tasulisi meeldetuletuskirju saata. Otse pärispostkasti. Kuuldavasti on nende süsteemid üsna halastamatud ja mingeid vahelülisid nad ei kasuta. Nii kui 3 makset võlas, antakse viimane hoiatus ja siis läheb asi otse kohtusse. Ma ei ole veel suutnud lõplikult ära otsustada, kui kaugele selle teema lasen. Aga kaunist uut nädalat kõigile!

7 kommentaari:

  1. Kas 3 makset võlas on juba järgmise kuu perspektiiv? So selle kuu lõpu seisuga jäävad Bondora 3 lepingut 2 kuumaksega võlga?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Selle kuu maksekuupäev on juba üle läinud jah. Seega, 30.11.2020 seisuga on kolmel Bondora lepingul 2 kuud võlgnevust. 10.12.2020 langeb 3 kuu piir.

      Kustuta
  2. Bondora KKM on laenuandjatest üks kõrgemaid. Palgavaestele pakutakse alates 50%-st.

    VastaKustuta
  3. Kui nüüd bondora laenuandja poolt vaadata, siis tüüpiliselt on kohtu kirje tekkinud pool aastat kuni 4! aastat peale laenu võlgnevuse tekkimist. Mulle tundub, et kui midagigi tilgutatakse, siis asi kohtu niipea ei jõua. See on minu isiklik arvamus vaadatses võlgnevuses laene, ei tea mida tegelikult on bondorale lubatud või tehtud, et laen kohtuni ei jõua.

    VastaKustuta
  4. Omast kogemusest, Bondora ei hakka mingi riikliku kohtusüsteemiga aega raiskama. neil oma "vahekohus" mille otsuse saad, küll edasi riiklikku süsteemi kaevata, kuid see nõuab juba juriidilisi teadmisi. Vahekohtu otsus on väidetavalt sama legitiimne kui riigikohtu oma ja asi on järgmine päev peale otsuse langetamist ja selle jõustumist täituri laual.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mis ajast need kogemused pärinevad? Ma tean, et vanasti (lausa isepankuri ajastul) oli Bondoral jah oma niiöelda kohus, aga minu teada nüüdsel ajal kasutavad nad siiski päris kohtu teenuseid. Aga võin ka eksida.

      Kustuta
  5. Ca 5 aastat on täna sellest möödas. Nimi oli pigem ikka bondora. Rõõm kuulda, et see väljapressimise kõrgvorm nüüd kadumud on.

    Mulle läks 5k laen kokku 14,6k maksma. Päris valus oli. Kahjuks puudusid vahendid ja teadmised, et edasi kaevata.
    Tänaseks kõik ok juba paar aastat.

    VastaKustuta