teisipäev, 9. märts 2021

Lisaraha oma arvamuse avaldamise eest

Üht niiöelda lisatööd olen ma tegelikult teinud juba päris mitu aastat, oluliselt enne oma suurt finantskriisi isegi. See on erinevatele küsitlustele vastamine erinevates keskkondades. Ehk siis kokkuvõttes teenin väikest (aga see on tõeliselt väike) lisaraha lihtsalt sellega, et avaldan oma arvamust ja meelsust. Selliseid portaale on Eestis päris mitmeid. Mina olen neist liitunud kahega ning lisaks annan oma osa ka sellesse, milliseks kujuneb iganädalane telekavaatamise edetabel meie riigis.


Alustuseks sellisest portaalist nagu Norstat Panel. Süsteem on tegelikult lihtne. Iga kuu tuleb mingi 4-5 küsitlust, mis siis netis klikkides tuleks ära täita. Teemasid on igasuguseid - alates tarbimisharjumustest kuni poliitiliste eelistuste gallupiteni (jah, ka mina osalen nendel küsitlustel, mille järgi siis erakonnad ritta pannakse). Iga küsitluse eest antakse seal punkte ja lõpuks siis saab need punktid erinevate rahaliste nännide vastu välja vahetada. Ilmselt kõige popim neist on Partner e-kinkekaart.

Sarnase mudeliga portaale on muidugi veelgi. Mina olen neist liitunud ka uuri.ee keskkonnaga. Süsteem on sama - täidad küsitlusi ja saad punkte. Ainuke vahe ehk selles, et uuri.ee annab vastajatele pigem loosipileteid, millega saab juba suuremaid ja kallemaid auhindu võita. Erinevalt siis norstatist, kes sisuliselt alati annab punkte, mida piisava arvu kohal siis lõpuks saab kinkekaartideks vahetada.

Kolmas "kanal", millega ma sisuliselt siis märkamatult raha teenin, on Kantar Emori "Teleauditooriumi Mõõdikuuring". Ehk siis meil on koju paigaldatud vastav seadeldis, mis käivitub teleka käima panemisel. Ja salvestab seda heli, mis parasjagu telekast tuleb. Ning saadab sinna, kuhu vaja. Igal pereliikmel on oma niiöelda "logo" selles süsteemis, mis tuleb siis puldist valida, kui just see inimene telekat vaatab parasjagu. Ehk siis jah, meie oleme nende väheste perede (neid vist on Eestis kokku ligikaudu 500) seas, kes paneb paika, kas "Pilvede all" või "Pealtnägija" on edetabelis või mitte. Selle tegevuse kasu meie perele on siis iga aasta detsembris saadav 80-eurone Partner e-kinkekaart ja üks suurem kommikarp ka vahetult enne jõule. Kui meil oleks kodus neid telekaid rohkem, siis oleks ka see kinkekaardi summa veidi suurem.

Kahjuks ei oska ma aga päris täpselt öelda, kuidas nende erinevate keskkondadega liituda saaks. Kantar Emor tuli puhtjuhuslikult juba ligikaudu 5 aastat tagasi meile ukse taha mingit küsitlust tegema ja siis tehtigi meile selline ettepanek, et võiksime oma telekavaatamise eest raha teenida. Ega seal pikka mõtlemist polnud ja juba samal nädalal oli nende esindaja meil vastavate seadmete ja juhtmetega ukse taga ning seadistas kõik ära, mis vaja. Mulle igasugused tehnikavidinad meeldivad ja tundus koheselt päris põnev värk. Hiljem kolides olen need seadmed ise juba paika pannud ja siiani pole probleeme tekkinud.

Norstati ja uuri.ee portaalidega vist samuti niisama lihtsalt liituda ei saa. See vist käib kuidagi kampaaniate raames ja aegajalt saavad ka juba niiöelda "sees" olevad inimesed vist oma sõpru sinna kutsuda. Igal juhul, kui teile mõni sellistest kutsetest saabub, siis mina julgen küll soovitada nendega liitumist. Kantar Emori käest oleme tänaseks siis saanud 380 EUR eest kinkekaarte (esimesel aastal oli 60 EUR), Norstati käest sisuliselt lugematu arv (praegugi peaks üks 10-eurone kinkekaart minu poole teel olema) ning uuri.ee on neist teatud mõttes kõige kitsim - punktide eest vast 2-3 10-eurost kinkekaarti, sest enamasti annavad nad jah siiski loosipileteid. Loosiõnne mul aga pole oma senise elu jooksul eriti mitte kunagi olnud.

Kokkuvõttes siis rikkaks nende asjadega loomulikult ei saa, aga kokku ligikaudu 150 EUR aastas saab siiski teenida. Abiks ikka, eks ole.

4 kommentaari:

  1. 150 eurot selle suure sebimise peale, vähevõitu, kinkekaardiga arveid ei maksa ja need on tavaliselt sellised poed, kust ma ei tahagi midagi osta.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Toitu on ju ikkagi vaja osta ja kõlbab see Selver ka, kui juba kinkekaart olemas. Samas, on võimalus ka need kinkekaardid maha müüa ja reaalseks rahaks teha - näiteks Norstatist saadud kinkekaardi müüsin heale sõbrale täishinnaga maha. Aga see, kas see on liiga väike tasu selle pingutuse eest, on ilmselt sõltuvuses ka motivatsiooniga ja rahavajadusega. Telekavaatamise 80 eur ei nõua mitte mingit pingutust näiteks.

      Kustuta
  2. Oot, kuidas sinna Norstati ikkagi kutse said? Ise olen nendes Kantar EMORi uuringutes juba aastaid osalenud, aga Norstatist pole küll mingit märku olnud. Ning kas see telerivaatamise uuring eeldab mingit lisavidinat nagu ma aru sain?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma isegi ei mäleta enam, kuidas sinna Norstati sain, see oli juba üle 10 aasta tagasi. Ilmselt keegi kuskil midagi jagas, nad korraldavad aegajalt erinevaid kampaaniaid ka, kui uusi vastajaid vajavad kuhugi sihtgruppi. Telerivaatamise uuring eeldab jah eraldi lisavidinat, selles osas soovitan otse Kantar EMORi poole pöörduda, nemad seda korraldavad.

      Kustuta