teisipäev, 3. november 2020

TF Bankist isikliku kogemuse põhjal

Mõistlikud laenud mõistlikule inimesele! Just niimoodi kuulutab igapäevaselt üks Rootsi laenuandja meie meedias. Ilusad professionaalsed reklaamklipid sellest, kuid laenu saamine nende käest on midagi täiesti mõistlikku ja midagi head.

Ülevaade nende kohta ütleb järgnevat.
TF Bank tugineb vastutustundliku laenamise põhimõttele. See tähendab, et laenupakkuja hindab laenutaotleja maksevõimekust põhjaliku krediidianalüüsiga – selleks, et laenata rahasumma, mille klient on võimeline täies ulatuses ka tagasi maksma. Internetipõhise nišipangana pakub TF Bank teenuseid läbi spetsiaalse, automatiseeritud IT platvormi, tagades laenutaotluste kiire menetlemise kaotamata seejuures inimlikku kontakti. Automatiseeritud süsteem hindab maksevõimekust kiirelt, kuid ära pole unustatud ka inimlikku klienditeenindust – TF Bank on alati olemas nii telefoni kui e-posti teel.

Jutt on ilus, kuid reaalsus siiski midagi muud. Vähemalt minu kogemuse põhjal.
Suhtlus nendega on äärmiselt vaevaline ja katkendlik. Kui nad isegi suvatsevad mingile kirjale vastata, siis jätkukirjadele enam ei vastata mitte midagi. Ja iga kord on täiesti erinev inimene vastamas, kes ei tea eelnevast kirjavahetusest mitte midagi.

Aga alustan algusest. TF Bank oli üks neist laenuandjatest, kellelt ma lootsin oma olukorrale leevendust saada veebruaris. Siis, kui mul oli tõeliselt raske, aga samas oli veel lootust, et üks suurem hea intressiga laen aitab mind paremasse seisu. Sellel hetkel polnud mul mitte ühtegi probleemi mitte ühegi laenumaksega. Kõik oli kenasti. Samuti olid kõik registrid puhtad ja ka kodupanga konto väljavõte lihtsalt säras ja kutsus ilmselt laenu andma. Saatsin siis avalduse teele. Palun andke mulle 10000 EUR 7 aasta peale. Kuumakse 211 EUR. Ideaalne. Sellega oleksin oma kallid kiirlaenud hoobilt normaalsemaks saanud ja kogu maksukoormuse pea 700 EUR väiksemaks. Vastus tuli automaatselt. Ja see tuli koheselt eitav, kuigi ma kogemata unustasin isegi pangakonto väljavõtte esitamast. Huvi pärast läksin minucreditinfo.ee lehele, et veenduda, kas nad üldse mu tausta jõudsid uurida. Enamasti on sealt kohe pärast laenutaotluse esitamist näha, et käidi uurimas, kuidas seis on. TF Bank seda aga teinud ei olnud. Nii saatsingi neile kirja, et milles asi. Vastust ei tulnud. Sel hetkel tekkis mul kahtlus, et ilmselt on tegelikult mingi mitteametlik positiivne krediidiregister juba ammu olemas ja laenuandjad vahetavad teineteisega mitteametlikult infot. Sest see lihtsalt ei olnud loogiline, et mulle ilma tausta kontrollimata laenu ei antud. Ilmselt olin juba sel hetkel mingi linnukese külge saanud, et mulle ei tohi laenu anda.
Kõige veidram selle firma juures on muidugi see, et fakt, et nad mind kuskile musta nimekirja on lisanud, ei ole neil takistanud mulle ikka ja jälle imehäid pakkumisi saatmast. Veel eelminegi nädal sai pakkumise. "Unistused on käeulatuses ja pole paremat hetke nende elluviimiseks kui just praegu! Oktoobris on TF Bankil Sulle üks väga eriline pakkumine: väikelaen 12 kuuks intressiga 0%! Oled huvitatud pikemast tagasimakseperioodist? Pole hullu! Pikema perioodi korral pakume Sulle intressi alates 5,9% senise 9,9% asemel!" Puhtalt huvi ja hasardi tõttu proovisin siis järgi, sest mul pole ju endiselt ametlikult häireid kirjas mitte kuskil. Loomulikult sain taaskord hetkega negatiivse vastuse.

No ei klapi see kõik mitte kuidagi sellega, mida nad ise enda kohta räägivad. Ei ole siin mitte midagi inimlikku. Ma ei taha siinkohal öelda, et nad oleksid pidanud mulle ilmtingimata laenu andma. Reaalselt ongi kõik õige ja korrektne, et mulle laenu ei antud. Aga see suhtlus võinuks siiski olla inimlikum või nende endi termineid kasutades mõistlikum.

5 kommentaari:

  1. Mul on Sinuga täpselt analoogne kogemus möödunud aastast. Register oli puhas, konto säras ja laenu ei antud. Praegu, olles tulnud välja olukorrast, mis on Sinu omaga pea õks ühele saranane tahan öelda, et on isegi hea, et ei antud. Aga ma olen 100% kindel selles, et laenuandjad on loonud ise süsteemi, mis katab poitiivse krediidiregistri funktsionaalsuse.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Samas, selline klientide kohta andmete jagamine peaks ebaseaduslik olema. Meie klientidena ei ole ju andnud selleks luba. Meie käest pole seda keegi isegi küsinud.

      Kustuta
  2. Muidugi, et peaks.. Sellepürast ma arvan, et sellest palju ei räägitagi. Arvestades seotud osapooli on muidugi imelik, et selline asi ei ole kusagilt lekkinud.. Samas, kui need eitavad otsuesed tulevad sekundiga peab selle taga veel olema IT lahendus, mille andmetega teotlust reaalajas võrreldakse.

    VastaKustuta
  3. Olen ka kindel ja oman ka teatud kogemust väitmaks , et selline register on olemas.Kui ükskord Inbanki kaudu süsteem kogemata paljastuma hakkas siis nendepoolne ei muutus ja sain kohe laenu.Seda asja peaks Pealtnägija või analoogne uuriv ajakirjandus paljastama, kuna tegemist on ebaseadusliku andmete kogumisega.

    VastaKustuta
  4. Äkki oli automaatne ei sellepärast, et konto vv lisamata?

    VastaKustuta