reede, 8. oktoober 2021

Oktoober 2021 numbrites

Tegin just viimased kaks makset ja nüüd tulebki tõdeda, et mu II pensionisammas on lõplikult laiali lammutatud ja võlgade katteks ära jagatud. Eks mingis väga suures plaanis on natuke kurb tunne ka, aga olgem ausad - see kõik oli siiski vajalik ning edasise elu normaalseks jätkumiseks oluline samm. Ning ega seda enam taga nutta pole mõtet ka. Väga suures plaanis on see ikkagi ju kõigest raha ning tänu sellele summale sain ma tagasi oma hingerahu, vaimse tervise. Selliseid tehinguid teeks niimoodi mõeldes iga kell uuesti. Raha saab alati juurde teenida, kui tervis ja teotahe korras, motivatsioon paigas.

Aga nüüd siis oktoobri numbrite juurde. Suur pilt on siin.

Räägiksin nüüd natuke kogu selle pensionirahade detailsemast poolest ka. Et kuidas ma üldse tean, et mul nüüd just pensionirahad otsas on ja et kas need siis tavapärase sissetulekuga mul segunenud polegi. Vastus on lihtne - kodupanga jätsin ma neist rahadest puutumatuna. Kõik need eurod lasin ma kanda teisele pangakontole. Aga sellegipoolest täiesti tavalisele Eesti pangakontole, sest täiturite või kontode arestimisega mul õnneks tegemist teha ei tulnudki. Ning eks sellelt pangakontolt ma siis neid nõmedaid kiirlaene ja krediidikontosid klaarisingi. Kodupank, kus ühtlasi ka eluasemelaen üleval, ei tea eeldatavasti neist tehingutest mitte midagi. Teoorias peaksin ma nende silmis ikka päris heas seisus olema tänaseks. Kes teab, milleks see tulevikus hea on. Halba see nüanss mulle kindlasti ei tee.

Nagu juba ühes eelmises postituses kirjutasin, siis vaikselt olen alustanud ka investeerimistega. Mul on tänaseks soetatud kahe suurkorporatsiooni aktsiaid, III samba osas avasin igakuise püsikorralduse (esialgu 200 eurot kuus), samuti on mul natuke soetatud ka bitcoine (need on hetkeseisuga päris korralikus kasumis kusjuures - 200 eurost on saanud 254,15 eur). Mis aga veel sellesse investeerimisse puutub, siis tegelikult ma natuke kardan seda teemat. Lihtsalt oma teadmatuse tõttu - ma pole veel jõudnud end kurssi viia, kuidas kogu see maksustamine toimib ja mingeid pahandusi ma küll ei soovi. Nii palju olen ma siiski endale selgeks teinud, et kui lihtsalt ostan neid varasid kokku ja kuskil investeerimiskontol hoian, siis maksukohustust ei teki. Selle tõttu ma lihtsalt lasengi neil summadel rahulikult lesida, aegajalt neid suurendades. Mingit otsest plaani mul nende suhtes veel paika pandud ei ole. Selle jaoks peaksingi esmalt maksustamisreeglid endale selgeks tegema. Eks kõige lihtsam on arvatavasti otse EMTA-le kirjutada ja täpselt järgi küsida, aga aega on selle kiire asjaga.

Aga selline see numbrite seis siis hetkel ongi. Peagi võtan nüüd ka oma kohustuste seisude Exceli tabeli ette ja annan ka sellest detailsema ülevaate. Et mida kogu see mäsu siis mulle andis. Juba ette võin öelda, et seis on hea.

Minult on ka küsitud, kas ma ei võiks jätkata investeerimisblogiga, aga hetkel ma igaks juhuks neid lubadusi andma ei hakka. Sest neid sarnaseid blogisid on Eestis ja kogu maailmas päris palju ning raske on välja mõelda, millega ma eristuksin. Aga eks näis, las see mõte settib veidi minu sees.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar