teisipäev, 29. detsember 2020

Teooria ja praktika

Olen saanud tagasisidet, et ma jätan mulje nagu ma teaksin väga täpselt, mida ma teen ja kuidas võlgadega hakkama saada. Kahjuks see seis tegelikult nii roosiline ka ei ole. Ma loodan, et ma nüüd siin lugejates tekkinud illusioone ei purusta, aga kogu mu teadmiste hulk on puhtalt teoreetiline ja enamasti lihtsalt tarkade inimeste käest kokku korjatud. Kuidas see aga kõik tegelikult praktikas välja kukub, seda ma ju lõpuni ei tea. Mul puuduvad juriidilised taustteadmised ja samuti ei pea ma end väga tugevaks finantsmaailmas. Ja kahjuks või õnneks ei ole mul oma senisest elust võtta eelnevat võlgades olemise kogemust. Ja lisaks on see minu teada mu esimene elu, seega pole neid kogemusi ka kuskilt varasemast ammutada.

Minu saatjateks sellel teekonnal on lihtsalt pidev uudishimu ja lootuskiired siit ja sealt. Ehk siis ma loen, suhtlen ja püüan end võimalikult palju igasugusteks jamadeks ette valmistada, et vältida olukordi, kus kaotaksin kontrolli nii oma seisu kui ka vaimse seisundi üle. Selleks ongi vaja olla võimalikult avatud kõigi osapooltega. Ja teatud mõttes mu olukord natuke nagu ongi kontrolli all. Eesti võlamenetlus on päris paljude sammudega: laen -> võlg -> lepingu üles ütlemine (3 kuud võlas olemist) -> (inkasso) -> maksekäsu kiirmenetlus -> kohtumenetlus -> kohtutäiturid. Siiamaani olen ma praktikas jõudnud ajutiselt sinna "võlg" tasandile, kaugemale õnneks mitte. Iga sammuni viib teatud protsess, mis võtab alati oma aja. Ja mulle tundub, et mu seis on tänaseks selline, et sinna "kohtutäiturid" sammuni jõudmiseks pean ma ikka väga palju vigu tegema või midagi tähelepanuta jätma. Või siis tööta jääma, aga siis on niikuinii ikka väga lõplikult tuksis kõik.

Ehk siis kokkuvõttes olen endale teoorias asjad selgeks teinud, praktikas olen suutnud mõnele inimesele reaalseks toeks olla ja siiamaani tundub, et mu teooria võib isegi paika pidada. Loodetavasti peab see kõik paika ka siis, kui ma ise raskustesse satun. Kõige rohkem muidugi loodan, et ma enda peal ei saagi oma teooria vettpidavust testida. Eks elu näitab, mis edasi saama hakkab. Võitlus jätkub!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar