reede, 11. detsember 2020

Kohustuste haldamine Excelis

Ma siin muudkui räägin oma Exceli tabelitest ja mõtlesin, et tutvustan teile natuke neid, mis mul laenude haldamiseks loodud on. Eks nad sellised kodukootud ja ise välja mõeldud või ajas kujunenud tabelid on, aga minule vähemalt esialgu täiesti piisavad. Kui kellelgi on ägedaid ideid või lausa template'i jagada, siis võib sellest julgelt teada anda. Algselt proovisin ma ise ka neid tegelikult Exceli kujul jagatavaks muuta, aga pidin sellest plaanist loobuma, sest ma ei suutnud sealt metaandmetest oma nime kuidagi eemaldada. Seega, tuleb leppida ekraanipiltidega. Kui on huvi täpsemate valemite vastu, mida kuskil lahtris olen kasutanud, siis seda infot jagan hea meelega.

Suures plaanis on mul kolm tabelit. Kõigi tabelite puhul kehtib sarnane reegel - kui makse on 100% makstud, siis värvin ta kollaseks.

1) kõikide laenude graafikud (maksekuupäev, intressi osa, põhiosa, terve osamakse ja lisaks muidugi ka jooksev seis enne makset ja pärast makset). Välja näeb see selline. Igal laenulepingul on siin Excelis oma sheet.

2) jooksva kuu kohustuste tabel (laenuandja nimi, jooksva kuu kohustus, makstud osa ja ka maksekuupäev). Siin olen ma sisuliselt jaganud oma kohustused kaheks - üleval pool on siis niiöelda "head" kohustused, allpool mustas kastis aga need kurjajuured, mis võiksid kõik olemata olla.



3) üldtabel kõigi kohustustega - algseis, jooksev seis, intress, kuupäevad, osamakse suurus (siin olen teinud kaks eraldi lahtrit - jooksev seis ja algse graafikupõhine seis, erinevus siis võib tulla sellest, et mõnel kohustusel ehk kehtiv maksepuhkus jne). Seda tabelit olen ma privaatsuse huvides natuke mudinud, et laenufirmadel ei oleks liiga lihtne mu isikut kindlaks teha. Suures plaanis on see tabel mul ära jagatud erinevate värvidega. Kodulaen - oranž, Swedbank, SEB - rohelised, krediidikontod - sinised, kõik muud väikelaenud - punased. Kui leping lõpetatud ja ära makstud, siis märgin vastava rea taaskord kollaseks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar