reede, 2. oktoober 2020

Ahvatlused

Ühes postituses ma korra juba mainisin seda kiirlaenufirmade suhtumist ja ärimudelit. Nüüd pean sellest natuke pikemalt kirjutama. Ma ei hakka siinkohal konkreetseid firmasid nimede pidi välja tooma, aga ütleme nii, et neid on päris mitu, kes järgneva kirjelduse järgi käituvad.

Rõhutan siinkohal kahte asjaolu:
1) ma olen neile teada andnud, et olen maksejõuetu
2) mu seis on selline, kus pakutav summa päästaks taaskord ühe kuu

Aga kokkuvõttes on seis siis selline, et nende firmade müügiosakond või mis iganes osakond saadab krediidipakkumisi täiesti valimatult. Seal ilmselt puudub teadlikult igasugune filter klientide suhtes, kes on oma maksejõuetust tunnistanud. Iga nädal mõni kiri stiilis "Sul on meie juures X eurot vaba krediiti! Kasuta seda kohe! Nädalavahetusel tekib rohkem väljaminekuid? Milleks iganes sa ka lisaraha ei vajaks - laenulimiidi konto on siin, et olla abiks su igapäevastes rahaasjades." Uppuja haarab ikka õlekõrrest, eks ole. Loomulikult mõistan ma, et sellise pakkumise vastuvõtmisel teeksin suures plaanis oma olukorra veelgi hullemaks. Ainus võit olekski puhtalt paratamatuse edasi lükkamine. Inimene on oma olemuselt nõrk. Kui ikka ühel hetkel hakkavad kurjad kirjad ja telefonikõned tulema, siis ta haarabki ka sellest õlekõrrest, et need ähvardused ja hoiatused summutada. Paraku kestab see summutus vaid kuu aega ja 30 päeva pärast kordub kõik taas, kuid siis ei ole enam õlekõrsi... Sellele kõigele mõeldes tuleb nentida, et siin on vead sees ka juba süsteemis endas. Minusugused kliendid ei tohiks selliseid pakkumisi saada. Minusugustel peaks need krediidikontod väljamaksete osas suletud olema. Selliseid ahvatlusi ei tohiks meile jalge ette visata saada.

Lõppkokkuvõttes ongi hetkel küsimus, kas ma suudan neile ahvatlustele vastu panna? Pead ma küll anda ei julge...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar