esmaspäev, 28. september 2020

Kiirlaenufirmade ärimudel

Mõni aeg tagasi, keset suve saatsin kümnele erinevale laenuandjale kirja, kus rääkisin ausalt ja konkreetselt ära, mis seisus ma olen. Tegin neile kõigile ka ühesuguse pakkumise, kus palusin, et vähemalt ajutiselt saaksin maksta 3 korda väiksemat kuutasu, kui praegu graafikuga ette nähtud. Need firmad olid: credit24, credit.ee, placet group (siia alla kuuluvad smsmoney, smsraha ja laen.ee), bondora, bigbank, punk finance, bestcredit, ferratum, raha24 ja omaraha. Enamus neist pidas vajalikuks vähemalt midagigi vastata, enamasti anti lihtsalt viisakalt teada, et mingeid kokkuleppeid nemad ei sõlmi ja X päeva jooksul ütlevad nõude üles, kui võlgnevused tekivad. Punk finance ja credit24 olid ainsad, kes pakkusid mingeid kompromissvariante. Täiesti vastamata jätsid credit.ee, bestcredit ja placet group. Reageerimise tipptase aga oli tegelikult ferratum, kelle juures on mul avatud krediidikonto. Nad küll vastasid mulle, et jah, saame aru, aga maksma peate ikkagi. Aga reaalselt tõstsid nad mul selle kõige peale hoopis krediidilimiiti! Pidevalt räägitakse sellest, et laenuvõtja peaks käituma vastutustundlikult, aga tundub, et laenuandjatele see info vist kohale jõudnud pole... Samamoodi on mul kõigis teistes krediidikontot pakkuvates firmades see endiselt avatud, kuigi olen neile teada andnud, et olen suures plaanis maksejõuetu. Oma kirjas ma ei jätnud see juures mitte midagi rääkimata. Rääkisin ausalt, et mu kohustuste summa on oluliselt suurem kui sissetulekute summa, mainisin ära ka laenuandjate hulga ja lepingute arvu, kuid ka see ei pannud mu krediite mitte kuidagi lukku... Endiselt oleks võimalik mul ka tänasel päeval sisuliselt 3000 EUR võtta kasutusele selliselt, et mingeid küsimusi ei küsitaks. Tehakse ilmselt vaid päring maksehäireregistrisse ja kuna seal mul probleeme endiselt ei ole, siis kantaks mulle see summa automaatselt kontole.

Tundub mõistlik? Vist ei?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar