esmaspäev, 9. jaanuar 2023

Mida võiks tuua 2023. aasta?

Niisiis. Järjekordne aasta on siin pihta hakanud. Kuigi ma ei ole just eriline uue aasta lubaduste andja, siis no tegelikult siiski võiks ju mõelda, mida siis 2023. aasta nädalatelt ja kuudelt oodata või millele enda poolt rõhku panna.

Esmajoones jätkub muidugi kõik endistviisi - töö, töö, töö. Kõik selle nimel, et oma võlakoormat veelgi vähendada. Seejuures plaanin täpsematest numbritest rääkida umbes kuu aja pärast, mil ma saan taaskordse löögi Euroopa Keskpanga poolt ning siis on ühtlasi ka selgem, kui palju ma kodulaenu sel aastal maksma hakkan (vaadates praeguseid numbreid, siis tuleb mul ilmselt leppida ligikaudu 150 eurose lisakuluga iga kuu).

Selle aasta esimene toredam ja positiivsem hetk saabub ilmselt aga samuti umbes kuu aja pärast, kui läheb lahti eelmise aasta tulude deklareerimine. Minul on siin mängus põhjendatud ootus saada läbi aegade kõige suurem tagasimakse. Seda juba ainuüksi selle tõttu, et esimest korda kasutasin ma oma III pensionisamba sissemaksete puhul ära absoluutse maksimumi - ehk siis 6000 eurot, mille pealt siis mulle tagasi makstakse 1200 eurot. Lisaks, nagu sai siin eelmises postituses mainitud, tegin ma 803 EUR eest annetusi Ukraina heaks ning see peaks mulle tagasi tooma 160 eurot. Lisaks peaks vist endiselt olema jõus ka kodulaenu intresside tagasimaksed kuni 300 euro ulatuses (ehk siis tagasimakse max 60 eurot) - kuigi selles ma siiski 100% kindel pole, sest millalgi räägiti üsna kindlas kõneviisis, et see tulumaksusoodustus kaotatakse lõplikult ära. Aga eks need detailid ja täpsed summad selguvad siis juba kuskil 15. veebruari paiku. Lootused-ootused on igal juhul pigem kõrged.

Samuti peaks olema mul päris head variandid palgatõusuks ja ka korralikuks aastapreemiaks. Seda juba ainuüksi selle tõttu, et eelmise aasta majandustulemused olid mu tööandjal lausa absurdselt head - eks siin oli muidugi oma osa ka väga suurel inflatsioonil, mis lihtsalt rahaväärtust nii palju vähendas, et kõik pandud tulu- ja kasumieesmärgid said meil kuhjaga täidetud. Ning kuna ma eelmisel aastal mäletavasti palgatõusu ei saanud, siis võiks nüüd ainuüksi inflatsiooni katteks seda lisaraha tulla küll. Muidugi pole vähetähtis ka see, et tegelikult said kõik mu enda personaalsed tööalased eesmärgid samuti kenasti lõpule viidud. Niiet siin aprillis-mais võiks selles osas arenguid oodata küll.

Eelmisel aastal sisse viidud praktika järgi kavatsen ka sel aastal oma III pensionisammast täies mahus nuumata (esimene 500-eurone sissemakse on juba tehtud ka). Kuigi tänane seis on mul seal tegelikult väikeses miinuses, siis ei morjenda see mind, sest eesmärgid on siin ikka üsna pikaajalised ning seda sammast ma lammutama ei kavatse hakata. Las tiksub. Ning nagu juba korduvalt olen maininud, siis minu kindel valik on siin Tuleva. Nii on ja nii see ka jääb. Konkreetse kava järgi - kui läheb maailma majandusel hästi, siis on minu sammas ka kasumis, kui läheb aga maailma majandusel kehvasti, siis on lihtsalt võimalik odavmüügist sama raha eest rohkem osakuid saada.

Ka oma töökohtade osas plaanin jätkata samas vaimus - põhitöökoht ja umbes 0,4 kohaline kõrvaltöökoht. Siia mingeid lisaampse enam kuidagi juurde ei mahuta, seega ülejäänud pakkumised saavad arvatavasti sel aastal kõik eitava vastuse. Ei kannata siia mingeid kodulehti ega tõlketöid lisaks teha. Lihtsalt aeg ja aju seavad omad piirid. Vaimne tervis ei tohi selle kõige juures kannatama hakata. Eks näis muidugi, kuidas selle lisatööga üldse edasi kulgeb - igavesti ma ennast siiski kahe kuhja vahel jagada ei taha ning võibolla toob põhitöökoha palgatõus siin näiteks omad korrektiivid. Aga vähemalt senini jätkan nii nagu praegu - see tagab mulle normaalse une ning ei võta ka liiga palju vaba aega ära. Seda enam, et talv ei ole niihehknaa just minu aastaaeg ja mida nendel pimedatel õhtutel ikka muud asjalikku teha.

Olen siin mõelnud ka selle blogi reklaamklikkide ja heategevuse peale. Ning olen otsustanud, et jätkan küll Ukraina toetamist selle raha arvelt, aga samas enda poolt ma siiski sel aastal lisaraha samas mahus kindlasti ei pane. Ehk siis pigem lihtsalt ümardan neid summasid. A'la reklaamiklikke näiteks 38 eur eest, siis teen ülekande 50 eurot. Kui klikke 64 euro eest, siis 100 eurot jne. Tore on seejuures märkida, et sel aastal juba esimese 8 ööpäevaga on peaaegu 25 euro eest neid ka klikke tulnud. Jätkakem samas vaimus!

Üleüldise investeerimise mõttes kavatsen sel aastal endiselt pigem passiivne olla - juba mainitud III sambaga loomulikult jätkan, aga kõik muud võimalikud summad panustan ennekõike siiski võlgade vähendamiseks ja üleüldise tagala kindlustamiseks. Eks üsna palju sõltub muidugi ka aastapreemia suurusest. Kas sellega kannatab ehk mõne lepingu taas ka kiirendatud korras ära lõpetada või mitte jne.

Lõpetuseks natuke ka kehakaalust. Kuigi siin aasta tagasi olin üsna optimistlik selles osas ja kaal langes eridieedi abil päris tõhusalt, siis sai paraku taaskord kinnitust tõdemus, et mis kiirelt läinud, see ka sama kiirelt tuleb tagasi. Sügisel ostsin endale nutikella ja selle abil kavatsen aga nüüd veidi rahulikumalt asjad uuesti käsile võtta. Ei mingeid ekstreemsusi enam, lihtsalt samm-sammult paremaks ja kergemaks. Vähemalt mingid eesmärgid võiks endale siiski seada. Menüüd üle vaadata, suhkrusisaldused igal pool võimalikult väikseks ja äkki hakkab ka normaalse elutempo juures asi õiges suunas liikuma. Kõik vahendid ja monitorid selle jaoks võiksid nagu olemas olla. Kui vaid leiaks selle jätkusuutliku ja järjepideva motivatsiooni. Paraku on minu elu näidanud, et ilma distsipliini ja pingutuseta mul need asjad paika ei loksu. Aga noh, proovima ju peab!

Sellised mõtted siis siia 2023. aasta algusesse. Eks siis ole näha, mida see aasta tegelikult toob.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar