neljapäev, 17. detsember 2020

Kuidas siis edasi?

Niisiis. Pensionifondi rahad on nüüdseks siis kõik ette ära kulutatud ja nüüd tuleb uue reaalsusega hakkama saada. Mida siis veel teha, et olukorda veelgi õigemas ja paremas suunas liigutada, sest nagu juba olen tabelis välja toonud - puudujääk kohustuste ja sissetulekute vahel on endiselt märkimisväärselt suur. Eks võimalusi ja variante on päris mitmeid. Mõni natuke lootusrikkam ja realistlikum kui teine, aga püüangi siis siinkohal neid mõtteid ja plaane ülevaatlikult kirjeldada.

Siinkohal ei võta ma arvesse igasuguseid ennustamatuid tegureid nagu võimalikud lisatööd või jalutuskäigul ootamatu 1000 EUR leidmine ega ka Google Adsense reklaamirahasid. Loomulikult ei arvesta ma siia sisse ka Bondora toetuskandeid. Need on kõik sellised lisapräänikuid, mis lihtsalt kiirendaksid kogu protsessi.

Kuna selleks aastaks on kõik arved mul tasutud ja jaanuaris on tulekul preemia, siis tegelikult väga ohtlik see olukord lähimate nädalate jooksul ei ole. Kuni veebruari alguseni peaksid kõik arved suures osas mul juba praegu kaetud olema. See kõik annab mulle ajalise puhvri, et rahulikult oma võimalused üle vaadata ja vajalikud sammud teha. Veebruari lõpus peaks laekuma ka üle 600 EUR suurune tulumaksutagastus, mis annab samuti lisatõuke.

Edasine strateegia ja lootused on mul suuresti üles seatud suurpankade loodetavatele paindlikkusele minusuguste inimeste osas. Kavatsen asuda läbirääkimistesse nii Swedbanki, SEB, Bigbanki kui Coopi laenude osas. Swedbankis ja SEB-is on selles mõttes sarnane olukord, et mõlemas on mul kaks väikelaenu lepingut. Hea oleks need saada kokku viia ja lisaks lasta ka refinantseering peale. Eriti lootusrikkaks pean siinjuures Swedbankiga seonduvat, kus on üleval siis kaks lepingut juba 2018. aastast ja laenujääk on tänaseks langenud algselt 13000 EUR pealt 9400 EUR peale. Seega, siin võiks olla potentsiaali kõvasti, et saada võibolla isegi kuni 150 EUR osamakse leevendust igakuiselt. SEB osas nii hästi see seis ei ole, aga sealgi on laenujääk langenud siiski üle 1300 EUR: 10800 EUR pealt 9500 EUR peale. Seega, võiks samuti natukenegi loota osamaksete vähendamisele. Ja kokkuvõttes on 2 lepingut alati parem kui 4, eriti minu meeletult suure laenulepingute arvu juures. Eks suurim risk kogu selle protsessi juures on loomulikult see praegune ebakindel aeg ja minu kehv majanduslik seis, mis võib lõpuks viia selleni, et pakutav intress ei pruugi olla enam nii hea kui mu praeguste lepingute puhul. Aga eks need detailid selguvad juba läbirääkimiste käigus. Sarnane seis on tegelikult siis ka Coopi puhul, kus algsest 7800 EUR laenust on tänaseks järel 4900 EUR, aga siin on see nüanss, et seda lepingut ma jaanuaris juba refinantseerisin ja siit on ehk loota maksimaalselt 20-30 EUR kuumakse võitu. Aga proovin kindlasti. Lisaks siis on veel ka Bigbank leping. Algsest 10000 EUR laenust on tänaseks saanud 9000 EUR ja siin on lisaks ruumi ka veel laenuperioodi pikendamise osas. Oodatav osamakse vähendamine võiks olla kuni 60-70 EUR. Bigbanki puhul loodan siiski natuke kinni võtta ka "Suud puhtaks" saates nende esindaja poolt öeldud lausest, et neil on alati lahendusi pakkuda, isegi kui klient ise neid ei oska välja pakkuda. Eks näis, kas sellel üleskutsel mingigi tõepõhi all on.

Ja lõpetuseks on veel mul üks ekstreemsem plaan või mõte ka veel varuks, aga selle juurde liigun ilmselt tõesti alles siis, kui eelnevad neli varianti on läbi käidud. See on siis kodulaenu maksepuhkus. See kõik eeldab juba muidugi ka kodus olukorra ära rääkimist, aga olen mõelnud, et äkki ma enam seda nii palju kartma ei peakski, sest tegelikkuses olen ma selle situatsiooni tänaseks juba palju paremaks saanud. Kodulaenu maksepuhkust antakse maksimaalselt üheks aastaks ja minu puhul annaks see igakuise "võidu" koheselt 300 EUR. Seega, väärib kindlasti kaalumist, kui juba eelpool mainitud tegevused tehtud ja on selge, mis olukord siis täpsemalt on.

Aga kõik need liigutused jätan ma tegelikult uude aastasse, sest jõuluaeg peaks olema siiski selline rahulik aeg ja ma tõesti vajan natuke vaimupuhkust, et 2021. aastal täie hooga taaskord oma olukorraga edasi võidelda. Võitlus jätkub!

1 kommentaar: