reede, 16. oktoober 2020

Aitab valedest!

Kokkuvõttes on mind sellesse olukorda viinud pikk valede, vassimiste ja varjamiste jada. Ma ei suutnud seda kõike õigel hetkel peatada, ma ei suutnud sellest õigel hetkel rääkida. Sest alati oli justkui lootus ja teadmine, et ma saan ju uue laenu peale võtta ja siis hakkab mul ju spordiennustus suuri rahasid tagasi tooma ja ma saan kõik kaotused ära maksta ja rikkus tuleb majja. See lumepall muudkui veeres ja veeres, muudkui suurenes ja suurenes. Ja mina oma suures mullis ei adunud enam absoluutselt, mida ma teen või kuhu suundun. Sest ma ei jaganud enam oma võite ja kaotusi mitte kellegagi. Ma toimetasin täielikult üksinda, oma teadmiste, oma rumaluste najal. Ma valetasin laenuandjatele, ma varjasin nende eest olulist infot. Tõsi küll – enamasti nad ei vaevunudki seda põhjalikult uurima. Usun, et kõik kiirlaenufirmad tegelikult ju teavad, et nad pole ainsad, kes kliendile X laenu annavad. Nad peaksid aimama, et see inimene on suurtes raskustes, sest kiirlaenufirma poole pöörduv inimene on juba vaikimisi raskustes olev inimene – vastasel juhul võtaks ta ju laenu pangast. Aga ma ei saa neid süüdistada, sest laenu võtsin siiski mina, valetasin ka mina ise.

See kõik lihtsalt pidi ühel hetkel hingelise pauguga lõppema. Ja lõppeski! Nüüdseks helbin seda suppi juba 8 kuud ja pigem olen alles nüüd probleemide lahendamise alguses. Sest alles nüüd olen jõudnud ilmselt omadega nii põhja, kus mul puuduvad igasugused säästud ja lisavõimalused pääseda maksehäireregistrist, lepingute ülesütlemistest, inkassost, kohtumenetlustest.

Aga ma ei valeta enam. Ma tunnistan kõikidele laenuandjatele ausalt üles, mis seisus ma olen. Saan jooksvalt ka ajutisi lahendusi pakkuda, kuid lõpuks sõltub kõik siiski kokkulepetest ja laenuandjate koostöövalmidusest. See kõik on vajalik kasvõi selleks, et kaitsta end kohtumenetluste ajal. Et mul oleks ette näidata kirjavahetused, kus ma ausalt oma olukorda kirjeldan. Kus ma ausalt lahendusi otsin. Nad ju ometigi peavad selliseid asju arvesse võtma.

Ma lõpetan ka endale valetamise. Mu Exceli tabelisse saavad kirja absoluutselt kõik kohustused. Kõik jäägid, kõik osamaksed. Lisaks plaanin sulgeda ka kõik pangakontod, mida olen oma valedes kasutanud. Et mul lihtsalt ei tekiks puhttehniliseltki võimalust enam selliselt susserdada. Ma panen siia kirja ka selle numbri, kui suur on mu kohustuste kogusumma tänase, 16.10.2020 seisuga. Siia sisse on arvestatud kodulaen, kõik väikelaenud, kiirlaenud, järelmaksud, krediidikontode kasutusse võetud summad. See summa on 197121,05 EUR. Võib siis ilmselt vabalt öelda, et see ongi see minu põhi.

Ma pean lõpetama ka tööandja ees valetamise. Kuna töötame suures osas praegu kodukontorites, siis on väga lihtne jätta muljet, et teen kõvasti tööd. Reaalselt aga tegelen suure osas päevast hoopis muude probleemidega. Töö saab justkui tehtud ja ka aruanded näitavad, et kõik on hästi. Aga reaalselt ei anna ma endast ammu rohkem kui 50%. See peab muutuma. Ma pean suutma end taas kokku võtta. Teekond normaalsusse saab olema raske ja pikk, kuid see peab olema aus. Sest ainult siis suudan ma seda lõpuni taluda, lõpuni kanda. Ma pean suutma oma hinge valedest puhtaks saada.

5 kommentaari:

  1. Number on hetkel väga petlik - kui omate kodulaenu mõne Tallinna korteri oma, ongi 150 tuhat täis. See aga on n-ö hästi kasutatud raha! Kas võite täpsustada, mis on reaalne võlg, mis tekkis suuresti tänu hasartmängusõltuvusele?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kodulaenu ja muude laenude osakaal on sisuliselt võrdne.

      Kustuta
  2. Kas oled üksik inimene või on sul ka teine poolt kõrval? Olen olnud sarnases olukorras ja loodan, et sul vaikselt kõik asjad lahenevad. Nagu sa ühes postituses kirjutasid, siis oluline on vaadata suuremat plaani. Üks asi mis minule pähe ei ole mahtunud, on laenude refinantseerimine. Kellele need mõeldud on? Inimestele kes jõuavad niigi oma laenusid maksta? Kui ma õigesti mäletan, siis suurim summa mida selleks pakuti oli 15 000€. Kuna vajaminev summa oli palju suurem, siis pankadest küsiti kuidas selline olukord üldse jõudis tekkida, miks enne abi ei palutud.. Ometigi inimene palus juba enne pangast laenu, ausalt öeldes, et vanade laenude refinantseerimiseks, et oleks mõistlik kuumakse. Ei tuldud vastu. Hiljem viibutati näpuga ja väideti, et varem oleks saanud, kuid NÜÜD enam küll ei saa.. Nii kurb ja halb. Minu jaoks pole enam isegi vahet kas inimene on selle olukorra endale ise kaela tõmmanud või on mingi muu probleem seal taga, kuid asutustega tegelemine võiks olla ikka selline, et inimestel oleks vigadeparandus võimalik.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei ole üksik inimene. Mul on abikaasa ja lapsed. Aga jah, kogu see panganduse teema on tõesti selline nagu kirjeldad. Sealt ei saa abi. Kuigi nende jaoks oleksid need summad täiesti olematu suurusega.

      Kustuta
  3. Tubli oled! :) Räägi oma perega sellest asjast ning võid öelda, et sul on toetajaid :) Kui sitt ventikasse lendab, on nuppe, mida hakata Bondoradel ja muudel laenukohtadel ka keerama. Väga paljud seadused, mis võlgnikega tegelemisel kasutusel on, on põhiseaduse vastased ning õigussüsteemis käitutakse millegipärast selliselt, et võlgnike mentaalne tervis kannatab kõige rohkem. Keskaegne võlg=surm mentaliteet ei sobi enam Uude Maailma. Inimeste nõrka finantskäitumisoskust, väheseid juriidilisi teadmisi ning sõltuvusi ära kasutavate kasiinode, liigkasuvõtjate ja inkassode aeg on läbi saamas. Eraisiku vara ei tohi neilt välja petta. Laenukontorid ei tohi ka kõiki riske üksikisiku õlgadele seada ning ei tohi mängida inimeste sõltuvuste, ootamatuste või muu peal! See on lihtsalt kuriteo tunnustega hoolimatus laenukontori poolt. Kui võlglasede endalt elu võtavad, saab ka selle keerata mõrvasüüdistuseks süsteemi loojate vastu ning nende endi huvides peaksid nad näitama üles initsiatiivi süsteemi parandama hakata. Pangad peavad järgima "tunne oma klienti" printsiipe, kuid millegipärast igasugused Bondorad ja BBFinance ja Credit24 see nagu ei huvita ja annavad ikka kergekäeliselt kõrgema intressiga laenusid. Samuti on seaduses mingid kummalised kohtutäiturite tasude kasumlikkust õigustavad punktid, et "tasud on õigustatud, kuna see säästab riigieelarvelisi vahendeid" Nagu mismõttes? See on ju Rahva enda huvides, et meie kodanikud oleksid hea mentaalse tervise juures saaksid eelkõige hakkama ning võimaluse oma vead parandada! Tundub, et seaduseloome juures on needsamad kurjamid olnud, kes aitavad rahvalt nende vara riisuda! Kasiinod-> Kiirlaenud -> inkassod -> kohtutäiturid(kõik on kasumile orienteeritud ettevõtted!) ahel tuleb puruks rebida! See ei ole ok ja süsteem ise tekitab põhiseadusevastasusi ning laastab rahva tervist!

    VastaKustuta